čtvrtek 27. září 2012

Malinové poháry s mascarpone

Ahoj všichni! Včera jsem vás tu "namlsala" bábovkou, tak dnes přináším další sladkou tečku, lehký dezert. Tentokrát jsem využila maliny, které se stále ještě dají na zahrádce sbírat a vytvořila poháry se sušenkovou drtí, krémem z mascarpone a bílého jogurtu a malinový přeliv...
 Příprava je rychlá a jednoduchá - nejprve si dáme svařit maliny, stačí pár minutek v kastrolku, aby se rozvařily...poté přecedíme přes malý cedník, abychom odpasírovali zrníčka od "omáčky". Já si nechala pár malin syrových na dozdobení nahoru pohárů...mezitím, co se vaří maliny, stihneme rozdrtit sušenky (já použila máslové sušenky Club a protože jsem jich měla z jednoho balení málo, přidala jsem pár piškotů:-)). No v rovnou si připravíme i krém...na ten jsem použila jedno mascarpone a jeden velký bílý jogurt (z toho jsem teda odebrala na Fífův pohár, ten měl odlehčenou jen jogurtovou verzi:-)). Mascarpone i s jogurtem rozmixujeme a promícháme šlehačem, dochutíme podle chuti vanilkovým cukrem (já používám "domácí" - mám moučkový cukr v dóze a v něm strčené dva vanilkové lusky). No a už máme vlastně hotovo, stačí už jen navrstvit do skleniček - dolů sušenkovou drť, na to krém, zas sušenky, zbytek krému a přepasírované zchladlé malinové pyré...a úplně tečka na závěr - pohodit pár syrových malin na vršek. Pak necháme v lednici uležet, aby se chutě prolnuly (není to úplně nutné, první poháry u nás zmizely rovnou po přípravě a taky byly dobré:-)) a můžeme si pochutnávat. Dobrou chuť!


7 komentářů:

  1. Tedy Peto,to musi byt mnamka,sice mam bezne v oblibe takove jednoduche nepecene zakusky ve sklenickach nebo mistickach at jiz pudinkove ci tvarohove s ovocem,ci cokoladou,ale ten tvuj zni bajecne.Jen skoda,ze u nas se kvalitni mascarpone sehnat neda,tak az pojedem do vetsiho mesta na nakup,tak doufam,ze nezapomenu.Jo,balik jsem jiz poslala,omlouvam se za zdrzeni,ale Maru ne a ne poslat adresku.

    OdpovědětVymazat
  2. Peti,díky za gratulaci,taky se mě moc líbily všechny fotečky,ale ty mě děláš chutě,v tuhle pozdní dobu,ale asi vyzkouším,ale maliny musím koupit,já je nepěstuji.Za hlas díky a klidně si stáhni srdíčko,jestli se ti líbí.pa

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Péťo, receptík je jednoduchý a hlavně výborný. Mňam. :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Pohárek vyzkouším Peti,určitě je moc dobrý.Zdravím všechny v Pucíkově.

    OdpovědětVymazat
  5. Jújda, to vypadá úžasně! Ale o malinách, si můžu nechat jen zdát. Pár lesních, jsem letos ochutnala, ale ty, co prodávali v supermarketu byly nekřesťansky drahé, takže co se týče malin, mám smolíka. Ale třeba šla i obměna s jiným ovocem. ;-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Petruš!!!!
    Tak my taky ještě sbíráme maliny a protože já je miluju,jsem teď schopná je nacpat kamkoliv.Máme malinové buchty,malinové poháry,pudink s malinama...
    Doufám,že je ještě nějakou dobu budeme moct sklízet,protože já se jich asi nikdy nepřejím.No a pokud si v obchodě vzpoměnu na mascarpone,vyzkouším i tuhle tvou mňamku

    OdpovědětVymazat
  7. Petí,
    úplně mi tu jiskří klávesnice, jak mi do ní tečou sliny. :-) No teda! To musí být lahůdka. :-) Hmmmm!!! :-D
    Teď jsem dočetla bábovku a už koukám na poháry. :-)
    Naštěstí jsem ještě po obědě sytá, neb bych musela jít také něco ukuchtit sladkého. :-) Krásný den přeji. :-)

    OdpovědětVymazat