pondělí 29. července 2013

Borůvkový "žahour" a tvarohovo-krupicové knedlíčky

Ahoj všichni!
Doufám, že jste se v tropických dnech neupekli a daří se vám prímově letně:-).
Já dnes přináším recept na baštu z borůvek, na které jsme si moc pochutnali a přitom je velmi jednoduchá:-).


knedlíčky:
400g tvarohu
320g krupice
špetka soli (původní recept poměr 500g tvarohu:400g krupice, já měla jen 400g tvarohu, takže přepočetemoticon)

uhňácat těsto (já nechala udělat v robotu), tvarujeme malé knedlíčky a na pařáčku "vaříme" asi 15 - 20minut. Mezitím jsem připravila borůvkovou omáčku: 
500g borůvek (já ani tolik neměla)
2dcl mléka
100g třtinového cukru (bylo to moc, dala bych o něco méně)
40g bramborového škrobu
1PL másla

vše v hrnci přivést k varu a provařit (celkem to trvalo ca 10minut od zapálení ohně). 
Já pak ještě vmíchala trochu mléka (bylo to dost hustý) a jeden velký bílý jogurt (aby to nebylo tak sladký)





5 komentářů:

  1. Vypadá tpo skvěle,určitě vyzkouším.Marie

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Peťo, to musel být moc dobrý oběd :)

    OdpovědětVymazat
  3. Peti, vypadá to skvěle! A není s tím tolik práce, jako balit borůvky dovnitř.
    Mějte se v Pucíkově sluníčkově. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Bezva, rychlé, jednoduché, chutné!

    OdpovědětVymazat